Stigla je nova kraljica razuma: Škoda Octavia
Octavia je oduvijek zlatna sredina svega onoga što trebate, po cijeni koja je priuštiva širokoj publici
Škoda je predstavljanjem četvrte generacije Octavie opet pokazala kako se radi masovan automobil s dobrim rješenjima i poštenom cijenom. Nova kraljica srednjih budžeta nije znatno narasla, tek pokoji centimetar, ali je zato popirlično modernizirana u smislu tehnologije
Nova Octavia predstavljena je u Mladoj Boleslavi, srcu marke. Očita je nova smjernica u načinu dizajniranja jer četvrta Octavia nosi potpuno novu estetiku, dok je treća još uvijek bila evolucija prijašnjih modela. Baš zbog maske i farova, nova Octavia je izuzetno blizu Superbu, koji izgleda izvrsno. Nije lako napraviti limuzinu te veličine za kojom se svi okreću, ali Škoda je nakon nekoliko puta u tome uspjela. Full LED svjetla i matrix tehnologija su opcija po želji, a stražnje su LED-ice poput onih na Audijevim modelima, s dinamičkim žmigavcima. Drugim riječima, već na prvi Octavia ostavlja puno snažniji dojam od prethodnice čija su razdijeljena svjetla bila, možda, ipak malo nedorečena u smislu estetike.
Nova je Octavia duga 4,69 metara, što znači da nije narasla niti dva puna centimetra. Combi, odnosno karavanska inačica, dulja je za 22 milimetra, također jedva vidljivo okom. Teško ćete vidjeti da su obje centimetar i pol šire, ali zahvaljujući poboljšanoj arhitekturi prostora moći će se to osjetiti kada sjednete na prednja sjedala. Klasičan model ima čak 600 litara, dok Combi nudi čak 640 litara! Ništa čudno, Octavije su i do sada bile kraljice ponude prtljažnog prostora. Ispod svega je MQB platforma i u milimetar isti međuosovinski razmak kao prije
Unutrašnjost je najveće i najugodnije iznenađenje nakon estetike vanjštine. Baš kao kod Golfa Osmice, interijer je vrlo minimalistički osmišljen. Displej infotainmenta je od 8,25 do 10 inča u promjeru, a može se dobiti i virtualni kokpit. Malo je šokantno vidjeti dvokraki upravljač, ali treba vidjeti uživo. Uz ambijentalno osvjetljenje i opcijska ventilirana i masažna sjedala, Octavia se želi progurati u sami vrh kada se govori o udobnosti u klasi. Dobar je detalj i opcijski on screen displej, i to u boji. Nije izbjegla niti elektrifikaciju, novost je oznaka iV. To je rezervirano za plug-in varijantu, na potpuno električnu ćemo još pričekati. Hibrid ima 1.4 TSI od 156 KS i elektromotor od 102 KS. Ukupno 204 KS i 350 Nm s DSG mjenjačem sa šest brzina. paket baterija je isti kao kod Passata GTE, dakle 13 kWh, što je dovoljno za 55 km po WLTP ciklusu mjerenja. Nažalost, taj model uzima nešto prtljažnog prostora pa su volumeni 450 za limuzinu i 470 za Combi.
Svi ostali motori su isti kao kod Golfa Osmice. Tu je i TSIs s hibridnom tehnologijom. Tu je i 1.0 TSI sa 110 KS i 200 Nm s oznakom e-Tec, ali i jači 1.5 TSI e-Tec sa 150 KS i 250 Nm. Naravno, DSG sa sedam stupnjeva je opcija. Dolazi i model s 4×4 pogonom, ali on ide uz 2.0 TSI sa 190 KS i 250 Nm te sedmerobrzincem DSG. Dizelski motori su 2.0 TDI sa 115 KS; 150 KS ili 200 KS. Svi dolaze s ručnim mjenjačem od šest brzina ili DSG mjenjačem sa sedam brzina.
Uskoro očekujemo i prezentaciju za domaće tržište