Novi Polo

6715_857840820909918_3236768490475510795_n

Volkswagenov veliki adut

 

Dimenzijama, koje su iz generacije u generaciju rasle, Volkswagen Polo odavno je izišao iz okvira klasičnog poimanja maloga gradskog automobila. Najnovijim je osvježenjem – koje dolazi pet godina nakon što je na tržište izašla peta generacija – njemački proizvođač opet pomaknuo granice klasa jer je Polo u svoj segment uveo mnoge elemente iz većeg i hvaljenog Golfa.

Izmjene na vanjskom izgledu nisu radikalne; više su “kozmetičke prirode” i dodatno naglašavaju sličnost s Golfom. Osvježenomu malom Golfu – kako Polu već godinama tepaju – izmijenjeni su odbojnici i prednja maska. Sada će se uz doplatu moći izabrati i svjetla u LED tehnologiji, što je premijera u ovoj klasi automobila. Mnogo je toga, posebice s tehničke strane, redizajnirani Polo preuzeo od Golfa VII, a pripadnost istoj obitelji očita je i u vožnji. Uvjerili smo se u to tijekom prvih probnih vožnji u okolici Münchena. Njemački čvrst ovjes savršeno je izbalansiran, pa osim odlične upravljivosti i stabilnosti pruža i pravu mjeru udobnosti. Novi Polo serijski je bogatije opremljen. Primjerice, serijski donosi automatski postsudarni kočni sustav, to jest sustav koji automatski zaustavlja vozilo nakon sudara kako bi se smanjila mogućnost drugog udara.

Među novostima na popisu opreme – što serijske, što dodatne – nalazi se i na radaru temeljen tempomat koji vozaču pomaže u održavanju razmaka, potom stražnja kamera za lakše parkiranje, automatsko kočenje kako bi se izbjegao nalet na vozilo ispred pri gradskim brzinama, ali i podešavanje komfora ovjesa u dvije pozicije.

Iako je već jasan opseg izmjena, onih pod poklopcem motora još se nismo ni dotaknuli. Svi ponuđeni motori sada ispunjavaju standarde Euro 6. U dizelsku gamu ulaze tri nova trocilindarska agregata. 1,4-litreni TDI nudit će se u tri inačice snage, sa 75, 90 odnosno 105 konjskih snaga. Početni motor u ponudi jest benzinski 1,0 MPI trocilindarski agregat, koji dolazi u dvije izvedbe snage, od 60 i 75 konja. Na izbor će biti ponuđena i dva benzinska četverocilindarska 1,2 TSI motora od 90 i 110 konjskih snaga. U modelu Polo BlueGT bit će dostupan 1,4 TSI agregat s deaktivacijom cilindara, no ovim je osvježenjem dobio dodatnih deset konja, pa raspolaže sa 150 KS, koje se na prednju osovinu prenose pomoću 6-brzinskoga ručnog mjenjača (7-brzinski DSG je opcija).

Dostupna će biti i BlueMotion inačica u kojoj će jednolitreni 3-cilindarski benzinski turbo motor isporučivati 95 konja, a zauzvrat će tražiti samo 4,1 litru goriva na stotinu prijeđenih kilometara, uz emisiju 94 grama CO2 po kilometru. Time Polo TSI BlueMotion postaje najučinkovitiji benzinski peterosjed na svijetu, a istu titulu nosi i u dizelskoj TDI BlueMotion inačici sa 75 konja, koja troši samo 3,1 litru na sto kilometara (82 g/km CO2), pri čemu nudi doseg od čak 1400 kilometara.

Potkraj 2015. godine gami će se pridružiti i Polo GTI, također povećane snage.