Proizvodni jubilej za Audi
Šest milijunti Audi s quattro pogonom
S proizvodne trake u Ingolstadtu je sišao šest milijunti Audi s quattro pogonom – samo godinu i pol dana nakon pet milijuntog modela s quattro pogonom. Audi će ovaj jubilarni automobil, Audi SQ5 u monsun sivoj metalik boji, isporučiti obitelji u Sjedinjenim Državama. Novi proizvodni rekord demonstrira globalni uspjeh Audi quattro tehnologije. Od originalnog quattro modela, prvog Audija sa stalnim pogonom na sve kotače iz 1980. godine, ova tehnologija je osvojila ceste širom svijeta. S otprilike 170 quattro izvedbi, marka s četiri prstena ima najveću ponudu vozila s pogonom na sve kotače među proizvođačima premium modela.
“Dinamičnost i sportski duh, najviša tehnička preciznost i sigurnost – to je ono što predstavlja Audijeva quattro tehnologija. Prije više od 30 godina prepoznata je kao revolucionarno postignuće, a danas je sinonim za tehnološki napredak,” izjavio je Dr. Hubert Waltl, član Uprave tvrtke AUDI AG zadužen za proizvodnju. Nedavno, u veljači 2013., Audi je proslavio svoj pet milijunti automobil sa stalnim pogonom na sve kotače. Nakon samo godinu i pol dana tvrtka je dosegla granicu od šest milijuna vozila.
“Šest milijuna puta Audi quattro pogon – to je izvrstan rezultat! 30 godina uspjeha quattro pogona može se zahvaliti našem motiviranom proizvodnom timu koji dosljedno i učinkovito provodi Audijev proizvodni sustav.”
“Stručnost naših kolega u polju pogona na sve kotače je impresivna; ona demonstrira filozofiju ‘Napredak kroz tehniku’ i time čini značajan doprinos imidžu ove marke,” kaže Peter Mosch, predsjednik Audijevog vijeća za opće poslove. “Bez našeg kvalificiranog i fleksibilnog tima ovo postignuće ne bi bilo moguće u ovako kratkom vremenu.”
U 2013. godini Audi je proizveo ukupno 710.095 automobila s quattro pogonom. U dva njemačka proizvodna pogona u Ingolstadtu i Neckarsulmu svaki dan s proizvodne trake siđe oko 2.000 Audi modela s pogonom na sve kotače. Stalni pogon na sve kotače uvjerio je kupce u cijelom svijetu. Tijekom 2013. godine 44 posto svih Audijevih kupaca odlučilo se za neki quattro model. Niti jedan drugi proizvođač premium automobila ne prodaje više automobila s pogonom na sve kotače. Najbolje prodavani model s quattro pogonom bio je Audi Q5, kojega je slijedio model Audi A4.
Uz otprilike 170 quattro izvedbi – uključujući različite karoserijske inačice, motore i mjenjače – Audi nudi najveći odabir automobila s pogonom na sve kotače među premium markama automobila. Quattro tehnologija dostupna je u svim serijama modela. Modeli Audi Q7, Audi R8, Audi A4 allroad, Audi A6 allroad i svi S i RS modeli dostupni su samo s quattro pogonom.
Godine 1980. tvrtka sa četiri prstena po prvi put je predstavila legendarni originalni quattro model na Ženevskom salonu automobila. Ovaj model, za kojeg su zapravo planirane male serije, ostao je u proizvodnji do 1991. Od tada Audi stalno razvija svoj quattro pogonski sustav.
Međunarodna reputacija quattro pogona ojačana je i legendarnim marketinškim kampanjama i postignućima u moto sportu: TV reklama u kojoj se Audi 100 CS bez pomoći penje uz skijašku skakaonicu Kaipola u Finskoj skoro 30 godina uživa kultni status. Također je nezaboravna trijumfalna vožnja Waltera Röhrla iz 1987., ovaj vozač postavio je novi rekord staze Pikes Peak u državi Colorado u Sjedinjenim Državama. Njegov popis postignuća na trkaćim stazama uključuje četiri pobjede Svjetskog prvenstva u reliju, tri pobjede na stazi Pikes Peak, pobjede u kategorijama vozača i proizvođača u TransAm prvenstvu, dva DTM naslova, deset pobjeda na National Super Touring Car prvenstvima i jednu na Touring Car svjetskom kupu. Nakon što je pogon na sve kotače isključen iz natjecanja touring automobila 1998. godine, trkaći automobili s pogonom na sve kotače nisu imali pristup stazama sve do 2012. Audijev tim iz Ingolstadta poslao je model Audi R18 e-tron quattro s hibridnom tehnologijom da sudjeluje u utrci i postigao je dvostruku pobjedu, što se ponovilo sljedeće dvije godine, 2013. i 2014. U FIA svjetskom natjecanju u trkama izdržljivosti (WEC) Audi je 2012. i 2013. osvojio naslov u kategoriji vozača i proizvođača s hibridnim sportskim automobilom.