VW Golf 2.0 TDI Highline

Dolazak svakog novog Golfa ravan je tektonskom poremećaju u kompaktnoj klasi. Ništa čudno, jer Golf je već višedesetljetno mjerilo i referentan model svog segmenta. Premda je nova, sedma generacija na prvi pogled vrlo slična dosadašnjoj šestoj, pozorniji pogled otkriva sportskije proporcije karoserije. U oči upada prvenstveno, za priličnih šest centimetara, dulji međuosovinski razmak s prednjom osovinom pomaknutom prema naprijed za četiri, a stražnjom unatrag za dva centimetra. Tako se i čitava karoserija zapravo čini duljom od stvarnih 4,26 metara. Od dosadašnje je, dakle, duža za pet i pol centimetara, a istovremeno šira za jedan i pol te niža za čak tri centimetra. Uz oštrije izražene linije Golf se sada doima snažnijim i poletnijim, a skladnu pojavu upotpunujuju modernija svjetla (sprijeda doplatna biksenonska). Istovremeno, zadržana je nota svevremenskog dizajna, a vrlo dobrom izgledu obol daje i suvremena nova platforma nazvana MQB (Modularer Quer Baukasten).

 

I sedma generacija je vraški dobro napravljen auto, koji u dizelskoj verziji sa 150 KS i najjačom opremom Highline možda i najbolje ističe svoje vrline. A nema ih malo

 

Koncernu Volkswagen omogućuje prilagodljivost međuosovinskog razmaka, traga kotača i ovjesa za dvadesetak Lakši, snažniji i s dotjeranim podvozjem novi Golf vozi precizno kao na tračnicama Volkswagenovih, Škodinih, Audijevih i Seatovih modela ponaosob, a Golfu je donijela i novu geometriju kotača širine veće za osam milimetara sprijeda, a šest straga. Povećanje dimenzija pozitivno se odrazilo na prostranost unutrašnjosti, koja u svim smjerovima pruža još više mjesta za koljena i ramena, osobito straga. A kvaliteta izrade, i dosad izrazito snažan Golfov adut, sada doslovce impresionira. Tijekom vožnje često nam se provlačila misao kako su standardi izrade dosegli Audijevu razinu, a na to nas je potaknuo i sam izgled vozačkog okruženja  sa širokim središnjim grebenom zakrenutim prema vozaču. Unatoč modernijem dizajnu te brojnoj visokovrijednoj i tehnološkoj opremi najskupljeg paketa Highline, kojoj su pridodane i 30.000 kuna vrijedne doplate poput prilagodljive brzine odziva na gas i tvrdoće upravljača, nakon samo nekoliko minuta u novom Golfu osjetili smo se kao da ga vozimo već godinama.

I prije nego što smo upregnuli svih 150 dizelskih konja iz temeljito dotjeranog 2,0-litrenog TDI motora, zamijetili smo znatno utišan rad i izrazitu udobnost prilikom vožnje lošom cestom. Golf je čak i na 17-colnim niskoprofilnim gumama iznenađujuće udoban, a kada smo uhvatili ritam otvorene ceste pokazalo se i da je vrlo brz. Težina manja za oko 100 kg u odnosu na Šesticu, a snažniji motor i doslovce sjajan mjenjač kao posljedicu donose gotovo sportske performanse, zapravo i suviše dobre za većinu prosječnih potreba. Pretjecanja smo obavljali lagodno i u hipu, bez potrebe za visokim okretajima, a u zavojitim dionicama oduševilo nas je i također gotovo sportsko držanje ceste. Završni pečat svemu daje smiješno niska potrošnja, uglavnom oko 5,5 litara. Vraški dobar auto!

 

db2012au00947_large

 

 

TEHNIČKI PODACI

  • MOTOR turbodizelski
  • OBUJAM 1968 ccm
  • SNAGA 150 KS
  • MOMENT 320 Nm
  • MJENJAČ ručni (6)
  • DIMENZIJE 426 cm
  • OSOVINSKI RAZMAK
  • PRTLJAŽNIK 380 litara
  • MASA 1355 kg
  • GUME
  • BRZINA 216 km/h
  • 0-100 km/h 8,6 sekundi
  • POTROŠNJA 4,1 l/100 km