Uglađenija Škoda Octavia zaista je klasa za sebe
Najprodavanija Škoda nudi još više prostora u kabini i prtljažniku, osam modernih turbo motora te mnogo zadovoljstva u vožnji otvorenom cestom, ali i zavojima!
Prije sjedanja za volan jednog od najiščekivanijih ovogodišnjih noviteta, Škode Octavije, koji u Hrvatsku stiže početkom travnja, dobro smo ga proučili izvana. Treća generacija popularne češke limuzine u odnosu na prethodnicu narasla je devet cm – na čak 466 cm – što je probilo dužinsku granicu kompaktne limuzine. Međuosovinski razmak povećan je za čak 10,8 cm, a kad se tome doda i veća širina (+ 4,5 cm), Octavia se s pravom može smatrati limuzinom niže srednje klase, iako je Škoda službeno smješta u klasu kompaktnih limuzina.
Izrađena je na modularnoj platformi MQB, s koje su već stigli novi VW Golf, Audi A3 i Seat Leon. Ali, Octavia je veća i prostranija, mnogo bliža već spomenutom VW Passatu i Audiju A4.
Ista je priča je i u kabini. Kolega visok 1,90 prvo se smjestio na vozačku poziciju, a potom na sjedalo iza. Zaključak: ovako bi mogao na dulji put. Prostranost je zaista izdašna, a položaj za upravljačem ugodan. Dizajn je tipičan iz VW koncerna, jednostavan i predvidljiv, ali prije svega pregledan i lak za uporabu. Materijali su solidni, a zvučna izolacija nikad bolja. Sve “miriše” na automobil srednje klase, ali treba reći da smo vozili samo modele s boljom opremom pa treba vidjeti što se nudi u početnim modelima.
I druga je generacija Octavije imala golem prtljažnik s rekordnih 580 litara. Sada prima 10 litara više, a praktična peta vrata se otvaraju još više pa je ukrcaj stvari još lakši.
Iako je Octavia porasla, Škodini su inženjeri uspjeli do 102 kg smanjiti masu u usporedbi s identičnim modelima druge generacije. Rezultat su manja potrošnja goriva i bolje performanse, a Octavia nudi i vrlo veliku nosivost, može se opteretiti s čak 625 kg. Octavia nudi moderne sigurnosne sustave, poput sustava pomoći pri održavanju voznog traka te automatsko kočenje u slučaju opasnosti.
A kakva je Octavia u vožnji? Odlična! Bez razloga smo se pribojavali činjenice da samo najjači top-model dolazi sa stražnjim multilinkom, a sve ostale varijante s polukrutom osovinom. Sve isprobane verzije lijepo leže u zavojima, bez njihanja i naginjanja.
Prvo smo isprobali model s dobro poznatim 1,6-litrenim dizelašem sa 105 KS. On se čini kao najbolja investicija, pruža snage taman koliko treba, a pravi je štedljivac. Jedina mana mu je nedostatak šeste brzine, što se osjeti na autocesti pri većim brzinama.
Zbog toga je tu najekološkija izvedba nove Škode Octavije Geeenline 1,6 TDI sa 110 KS i šestbrzinskim mjenjačem. Ona prema tvorničkim podacima troši samo 3,4 litre na 100 km (sa stop/start sustavom) te ima emisiju od samo 89 g/km CO2.
Početni dizelaš je 1,6-litreni TDI s 90 KS, a najjači je 2-litreni TDI sa 150 KS.
Isprobali smo Octaviju i s već poznatim malim turbobenzincem sa 105 KS. Vrlo solidno vuče downsizing dijetom tretiranu karoseriju koja ima masu od odličnih 1233 kg.
Početak benzinske ponude je prigušenija varijanta istog motora, 1,2 TSI sa 86 KS, koji je i početni motor nedavno u Hrvatsku pristiglog VW Golfa. A Octavia, baš kao i Golf, više ne dolazi s atmosferskim motorima, već su i svi benzinci sada potpomognuti turbopunjačima. U ponudi su još i 1,4-litreni TSI sa 140 KS i top benzinac 1,8 TSI sa 180 KS. Taj model koji potegne i do 233 km/h, a do stotke dolazi za 8,4 s smo i isprobali. On ima i najbolje vozne osobine jer jedini dolazi s multilinkom, a doživljaj je upotpunio i odlični 7-brzinski DSG mjenjač. Ipak, Octavia je i s tim motorom više komforna limuzina nego sportska jurilica. Dakako, u pripremi je i RS izvedba koja će biti namijenjena onima željnima sportske vožnje.
Cijene za novu Octaviju još nisu poznate, a na tržište stiže početkom idućeg mjeseca.