Volkswagen slavi 30-milijunti Golf

golf-generacije-10

 

Novi rekord u proizvodnji za najuspješniji europski automobil svih vremena

Sa Volkswagenove tvorničke trake u Wolfsburgu sišao je 30-milijunti Golf na svijetu. Proizvodnja prvog Golfa počela je u proljeće 1974. godine. Otada se, statistički gledano, svaki dan u zadnjih 39 godina za novi Golf odlučilo više od 2.000 ljudi – pravi “das Auto”.

30-milijunti primjerak je Golf TDI BlueMotion; budući da troši samo 3,2 l/100 km, tek  predstavljeni model je najštedljiviji Golf ikada proizveden.

Svaka od ukupno sedam generacija Golfa ispisala je povijest.

golf-generacije-01_460x307

 

Golf I (od 1974. do 1983.): “Sve je počelo s revolucijom 1974. godine”, rekao je Klaus Bischoff, šef dizajna marke Volkswagen: “Korak od Bube do Golfa bio je revolucionaran. Prelaskom sa stražnjeg motora hlađenog zrakom na prednji motor hlađen vodom te sa stražnjeg na prednji pogon nastao je novi izgled vozila. Što se tiče oblika, dizajneri marke Volkswagen su okrugle stilske elemente zamijenili uglatima – zahvaljujući legendarnom konceptu Giorgia Giugiara.”

golf-generacije-02_460x307

 

Golf II (od 1983. do 1991.): bio je to Golf s kojim je Volkswagen uveo tehnologije poput reguliranog katalizatora (1984.), ABS-a (1986.) i pogona na sva četiri kotača (1986.). Tako je s ovom generacijom ova serija modela konačno postala ikona: “Jedan od najvažnijih trenutaka u povijesti Golfa bila je tadašnja odluka članova uprave da usavrše dizajn Golfa I i da na temelju njegovog optičkog DNK-a koncipiraju Golf II. S time je sve počelo, s time je Volkswagen stvorio osnovu za kontinuirani razvoj serije”, rekao je Marc Lichte, voditelj odjela za vanjski dizajn marke Volkswagen.

 

golf-generacije-03_460x307

 

Golf III (od 1991. do 1997.): s trećom generacijom Volkswagen
je 1991. godine započeo novu eru sigurnosti. S jedne strane je Golf III bio prvi tip serije, koji je od 1992. godine bio opremljen prednjim zračnim jastucima; s druge strane su pak veliki napretci na području konstrukcije karoserije doprinijeli dodatnom poboljšanju karakteristika kod sudara. U ovaj Golf se osim toga ugrađivao prvi TDI motor serije (1993.).

 

golf-generacije-04_460x307

 

Golf IV (od 1997. do 2003.): pod palicom tadašnjeg šefa dizajna (koncern) Hartmuta Warkußa iskristalizirao se onaj precizni dizajn, koji je definirao smjernice za budućnost Volkswagena. Golf IV danas slovi među stručnjacima kao ikona stila i predvodnik serije. No s tehnologijama, poput ESC-a (1998.) ili mjenjača s dvostrukom spojkom (2002.), ovaj Golf je bio i konstrukcijski predvodnik.

 

golf-generacije-05_460x307

 

Golf V (od 2003. do 2008.): bio je to Golf čija su udobnost, dinamika i prije svega kvaliteta iza sebe ostavile pokojeg konkurenta iz više srednje klase. Vrijednost, koja je potkrijepila stabilnost laserski zavarene karoserije, bila je povećanje torzijske krutosti za 35 posto dokazano prilikom debija Golfa V 2003. godine. Prvi Golf BlueMotion (4,5 l/100 km) nastao je 2007. godine, također na osnovi Golfa V.

 

golf-generacije-06_460x307

 

Golf VI (od 2008. do 2012.): karoserija, koja se također laserski zavarivala, bila je toliko sigurna da je s lakoćom dobila maksimalnih pet zvjezdica na EuroNCAP crash testu. Pobjednički pohod TSI motora (vrhunski benzinski motor) i prelazak turbodizelskih motora (TDI) na sustav common-rail osigurali su veću dinamiku i nižu potrošnju. Predvodnik u pozitivnom smislu ovdje je bio drugi Golf BlueMotion s prosječnom potrošnjom od samo 3,8 l/100 km.

 

golf-generacije-07_460x307

 

Golf VII (od 2012.): težina sedme generacije smanjena je za čak 100 kg te je na taj način zaustavljena često spominjana spirala povećanja težine. Ovisno o motoru, potrošnja se u odnosu na prethodnika mogla smanjiti za više od 23 posto. Predvodnik na ovom području je Golf TDI BlueMotion s prosječnom potrošnjom od samo 3,2 l/100km, koji je ujedno i 30-milijunti proizvedeni primjerak. Golf VII će osim toga sasvim sigurno ući u povijest kao onaj kompaktni model, u kojem je debitirao čitav niz novih sustava pomoći. Riječ je o sustavima poput proaktivne zaštite putnika i multikolizijske kočnice – tehnologije, s kojima smo se prije puno češće susretali u višoj klasi nego u klasi kompaktnih vozila. I to je demokratizacija napretka.