SEAT LEON SC 2.0 TDI FR

Leon SC u verziji sa 2,0-litrenim TDI motorom i opremom FR predstavlja zavodljivu kombinaciju

Ne tako davno, oznaka Formula Racing ili skraćeno FR bila je rezervirana samo za najjače i najbrže Seate, a danas predstavlja samo jedan – doduše najbogatiji i najsportskiji – od paketa opreme. Sviđao vam se takav rasplet ili ne, činjenica jest da je mogućnost izbora danas veća nego ikada. Opremu FR možete dobiti praktički s bilo kojim motorom, od 1,4-litrenog benzinca TSI sa 122 KS, pa sve do dizelaša 2.0 TDI sa 184 KS. Posebno je to atraktivno ako je vezano uz trovratni, sportskiji i dinamičniji Leon SC poput testnog primjerka. Pravi ljepotan, premda će zagriženi ljubitelji Alfe na njemu vidjeti stražnji kraj Brere.

Vizualno, odlično mu stoji paket FR, posebno u atraktivnoj svijetloplavoj boji Alor s popisa dodatne opreme (doplata 7475 kn). A lista doplata, unatoč ukupno dvadesetak tisuća kuna, uopće nije dugačka. Gotovo sve je, naime, već dio paketa FR. Osim spomenute boje, u oči prvo upada prepoznatljiva crno-crvena dvoslovna oznaka sprijeda i straga te još par diskretnih detalja. Tu su, među ostalim, središnji nosač krova lakiran u crno, 17-colni aluminijski naplaci (18-colni uz doplatu), dvostruka kromirana ispušna cijev i kućišta retrovizora u sivoj boji. Dojam da je manji od prethodnika (- 5 cm), koji je primjetan i vizualno i po osjećaju u vožnji, Leon potvrđuje i u ovoj izvedbi.

Uz osovinski razmak povećan za 5,5 centimetara, međutim, treba ponoviti i da je Leon od prethodnika lakši u prosjeku za stotinjak kilograma – u konkretnom slučaju, 2.0 TDI FR, čak ima i 110 kilograma manje! Nije, doduše, sasvim isti, jer u ovoj verziji ima i manje snage – osim u najsnažnijoj verziji sa 184 KS, dizelski FR moguće je dobiti i u testiranoj izvedbi sa 150 KS. Više vam, realno, i ne treba, čak ni ako vam je užitak u vožnji na prvome mjestu. Raskošni okretni moment od 320 Nm dostupan je od 1750 do 3500 okretaja, pa Leon brzo odgovara na svaki pokret papučice gasa.

Ručica mjenjača brza je i precizna, a upravljač nudi lijepo ujednačenu kombinaciju, s puno povratnih informacija, ali i s lakoćom rukovanja. Još da je malo mesnatiji, teško bi mu bilo naći mane. Da Leonu SC nova platforma MQB, kakvu koristi i aktualni VW Golf, dobro pristaje znali smo i iz ranijih susreta, kad smo imali prilike isprobati slabije verzije poput 1.6 TDI. No, za razliku od njega, snažniji primjerci, upravo počevši sa 2.0 TDI, straga nemaju torzijsku, nego multilink osovinu.

Dojam je potpun u kombinaciji sa sportskim podvozjem i Seat Drive Profileom, sustavom koji putem velikog središnjeg zaslona pruža mogućnost odabira postavki vožnje, od sportskog do štedljivog. Ma koji odabrali, Leon ostavlja dojam da može puno više: predvidljiva ponašanja, ali i udoban i štedljiv (dio posla odrađuje start&stop) do te mjere da je prosjek teoretski moguće rušiti čak i ispod 4 litre! Tko se, međutim, vozi normalno, treba računati s bar 5,5 litara, što je i dalje za svaku pohvalu. Uzevši sve u obzir, cijena od 168.869 kuna, bez doplata, čini se poštenom.

 

seatg_603075S1