Novi Audi Allroad baš na 20. godišnjicu prvog modela

Koncept karavana sa zračnim ovjesom, širim tragom kotača i boljim off-road sposobnostima nastavlja se novim Allroadom, baš na 20. godišnjicu popularnog modela

Audi Allroad na samom početku nije niti nosio oznaku A6. Bio je puno drugačiji, ne samo izgledom, već je i mehanikom nudio drugo iskustvo vožnje i imao je doslovce stotine različitih djelova i sklopova. Najočitiji su, dakako, bili široki tragovi kotača i nabubreni blatobrani koji su sa smjelim kontrastnim branicima izgledali napadno. I danas je dizajn svjež, iako se kroz četiri generacije puno toga izgubilo. Već je druga imala decentnija proširenja, ali kvalitete su ostale iste

Krajem godine novi A6 Allroad dolazi u prodaju. Preoznatljiv je po novoj masci, agresivnijim branicima, ali i kontrastnim oblogama blatobrana. One mogu biti u raznim bojama – sivi, u boji karoserije, ili sjajno crni. uz aluminijske detalje na krovu i oko stakala zaokružuje se dojam skupocjenog blagog off-roadera za obitelj.

Posebna linija ukrasa u interijeru zove se Allroad Line i uz nju dolaze umetci od drveta. Adaptivni zračni ovjes i dalje je tu, baš kao i pogon na sve kotače. Visina od tla mu je, u podignutom off-road položaju, oko 18 centimetara. Jasno, ovisno o brzini, visina se automatski regulira. Već prvi model imao je tipke koijma je vozač po želji mogao podići ili spustiti auto.

Ispod poklopca motora su tri moćna dizelska stroja, svi odreda 3.0 TDI u V6 konfiguraciji. Najslabiji daje 227 KS, 50 TDI daje 282 KS, a najjači 55 TDI ima 344 KS i do stotke sprinta za 5,2 sekunde. Svi modeli imaju osmerostupanjski Tiptronic mjenjač. Svi modeli dolaze i s mild-hybrid sustavom od 48 Volti, što smanjuje potrošnju goriva. Već od 20 km/h može se koristiti “coast” funkcija u kojoj se spojka odvoji a auto klizi doslovce na leru kako bi štedio gorivo.

Kada treba pritisnuti, pogon na sve kotače i sportski stražnji diferencijal preuzimaju ulogu. Moment se straga može u bilo kojem omjeru prilagoditi zahtjevima, odnosno uvjetima na cesti. Drugim riječima, straga se može prenesti sav okretni moment kao kod auta sa stražnjim pogonom.

Na predstavljanju odmah od prvoga dana ide posebna edicija “20 Years Allroad Edition”. Može se dobiti u bijeloj, smeđoj ili zelenoj boji. pogađate, to su neke moguće boje iz 1999. kada se prvi Allroad pojavio na tržištu. Uz poseban model ide paket crnih ukrasa, veliki 19-colni kotači, crna sportska sjedala u alcantari i koži te aluminijski umetci. Još nema informacija o cijenama, ali nagađa se o netto cijeni od oko 63.000 eura.